08 Eylül 2011

Mithat Alam Film Merkezi



Tıpkı Reis Çelik’in yaptığı gibi Mithat Alam da bana göre takdire şayan bir kültür hizmeti yapıyor. Mithat Bey, Boğaziçi Üniversitesi bünyesinde faaliyet gösteren Mithat Alam Film Merkezi’ni Türkiye’nin kültür ortamına armağan eden adam. Kendisiyle tanıştım. Çok hoşsohbet, misafirperver ve engin bilgi birikimi olan bir insan. Üniversitede seçmeli sinema dersleri veriyormuş zamanında. Kısa bir oyunculuk kariyeri de var Alam’ın. Reha Erdem’in “Kosmos” filminde istasyon görevlisi rolünde oynamış.


Kendisi bu kültür hizmetini gerçekleştirmeye karar vermiş ve onun verdiği maddi manevi destekle Mithat Alam Film Merkezi doğmuş. Müthiş bir sinema ortamı… İnsanın keşke burada öğrenci olsaydım diyesi geliyor. Nasıl hizmetler sunuyor Mithat Alam Film Merkezi?
*8500 filmlik dev arşivini öğrencilerin kullanımına açıyor. Benim gibi dışarıdan gelenlerin filmleri ödünç almasına izin vermiyorlar ama randevu alarak bina içerisinde yer alan film izleme odasında filmleri izleme şansınız var. Örneğin ben, bu Salı günü iki yıldan beri en çok merak ettiğim filmlerden biri olan Tayfun Pirselimoğlu’nun Ölüm Üçlemesi’nin ikinci halkası “Pus” (2009) adlı filmi izleyeceğim. Aynı gün de yine başka çok merak edilen bir film için randevu alacağım.
*Bünyesinde iki süreli yayın çıkarıyor MAFM. Biri Sinefil adlı, yılda beş dönem çıkan ücretsiz bir broşür. Diğeri de çoğumuzun bildiği, takip ettiği Altyazı dergisi. Kendilerinin de belirttiği gibi popüler bir dergi olmayan Altyazı dergisi ancak kişisel özverilerle çıkabiliyor ve bu derginin desteklenmesi gerekiyor. Ben de bu anlamda kendilerine maddi, manevi her türlü desteği verebileceğimi ilettim. Beni beğenirlerse bakarsınız orada yazmaya başlarım.
*Sürekli film gösterilileri yapıyorlar tahmin ettiğiniz üzere.  
*Söyleşiler yapıyorlar. Geçmişte; Pelin Esmer, İnan Temelkuran, Özcan Alper, Gus Van Sant, Sean Connery, Atıf Yılmaz, Ece Temelkuran gibi benim katılmak için ölüp biteceğim söyleşiler gerçekleştirmişler. Neyse önümüzdeki maçlara bakacağız.     
*Kısa film yarışması düzenliyorlar.
*Film çekmek isteyen öğrencilere ekipman sağlıyorlar.
*İşin mutfak kısmına meraklı olanlar için atölye çalışmları düzenleniyor.
*Misafirlere bedava kahve ikram ediyorlar. Üsküdar’daki Şemsipaşa Çay Bahçesi’nin kendi müşterilerinden bile bir lira tuvalet parası istediğine tanık olunca, benim için bu ikram çok değerli oldu.
Bu mekanı tanıyın, tanıtın. İstanbul’da yaşıyorsanız mutlaka uğrayın. Üye olun. Destekleyin.