14 Ağustos 2011

"Amansız Yol" (1985)

D-Smart'ın Türk sineması kanallarının meyvelerini toplamaya devam ediyorum. Ömer Kavur filmografisi her zaman ilgimi çekmiştir. Zor durumda kalmış insan dramlarını psikolojik bir atmosferde ele almayı sever. Yolculuk temasını sık kullanır. Bir yere yeni gelmiş yabancı insan motifini de. "Amansız Yol"da benim televizyonda hep sonlarına denk geldiğim ve yıllardır izlemek istediğim bir filmdi. Benim sinemada çok sevdiğim iki özellik bu filmde mevcut. Birincisi yolculuk temalı bir film olması. İkincisi de bir arabanın (taşıtın) bir karakter gibi öne çıktığı bir film olması. Böyle bir liste yapmayı uzun zamandır planlıyorum ve yaptığımda "Amansız Yol"daki Volvo tırı bu listeye koyacağım. Katıksız bir kaybeden dramı olmasının yanında, "Amansız Yol" aynı zamanda iyi de bir psikolojik gerilim. Uğur Dikmen tarafından bestelenen kişilikli tema müziği de bu gerilimi yaratan unsurlardan biri. Başarılı takip sahneleri de cabası. Filmin artıları saymakla bitmiyor. O yılların Urfa, Mardin ve Diyarbakır'ından çok başarılı sokak görüntüleri var. Yolculuk yapmak gibi yol filmlerini de işte bu yüzden seviyorum. Her görülen şey insana bir şeyler katıyor. Klasik maço çiğliğinden sıyrılmış, zaafları olan bir rolde görünen Kadir İnanır ve baştan aşağı yetenek olan Zuhal Olcay filmde iyi bir elektrik yakalıyorlar. Filmin en büyük eksiği elbetteki inandırıcılığı nakavt eden dublaj olayı. Öyle ki adamlar fragmanda bile başrol erkek sesi konuşturmuşlar.


Amansız Yol (1985) Kadir İnanır, Zuhal Olcay |...   zevkopat