27 Ekim 2010

Çoook güzel

Gözlemlediğim kadarıyla her dönem klişe olan kız cümleleri mevcuttur. Bu aralar da bu çoook güzel kullanımı oldukça yaygın. "Toy Story 3/Oyuncak Hikayesi 3" gerçekten çok güzel bir film. "How To Train Your Dragon/Ejderhanı Nasıl Eğitirsin"i izleyeli ve Pixar, Dreamworks rekabetinden bahsedeli bir hafta bile olmamışken, Pixar'dan bu harikaötesi animasyonu izlemek de ilginç oldu benim için. Zaten en son Toy Story'leri izlediğimde bir hafta içinde iki muhteşem animasyon izlemiştim. "3"ün yönetmen koltuğunda Lee Unkrich oturuyor. Yazarlarıysa John Lasseter, Andrew Stanton ve Lee Unkrich. Bu üç ismi  birçok  Pixar filminde emeği geçmiş bir şekilde görebilirsiniz. Yine omuz omuza vermişler ve insanlığa çok büyük faydası olacağını düşündüğüm bu filmi üretmişler. Birinci ve ikinci film tıpkı halefleri gibi sevimlilikte sınırları parçalayan filmlerdi. "3"ün yapılacağını öğrendiğim zaman, muhteşem sonuç vereceğinden hiçbir kuşkum yoktu ve sabırsızlıkla izlemeyi bekliyordum. Yine bir öğrenci topluluğuyla izledim filmi. Daha ilk saniyeden ekşını vererek hemencecik ilgiyi üzerine toplayabildi "3". İnanılmaz güzel görüntüler eşliğinde, heyecanla karışık merak duygusunu hep en üstte tutmayı başarabiliyordu (bakınız "The Hangover/Felekten Bir Gece). Ve de dediğim gibi karakterler o kadar sevimli ki bu filme duyarsız kalacak bir sinemasever düşünemiyorum. Her zaman ilgi çeken dostluk ve dayanışma temalarını da ajite etmeden işlemeyi başaradığı için, "3" işin sırrını çözmüş göründü. Tek kelimeyle muhteşem...