22 Ekim 2010

"How To Train Your Dragon" (2010)

Pixar mı, Dreamworks mü? Bu iki animasyon şirketinin rekabeti tüm dünyada ilgiyle izlenmektedir. Pixar daha yaratıcı olduğu iddiasıyla her zaman için bir adım öndedir. Dreamworks filmlerine seslendirme yapan Jack Black ("High Fidelity"deki tıknaz adam) şöyle demiş: Animasyonlardan kazandığım para canlı performanslardan kazandığım paradan daha fazla. Her sene bir Dreamworks seslendirmesi yapıyorum, sonra da gidip kazandığım bütün parayı Pixar'ın Oscar alacağına dair bahse yatırıyorum. Burada benimle ilgili bir alt parantez açıp Oscar almanın iyi film anlamına gelmediğini düşündüğümü belirtmek istiyorum, fakat Jack Black'in söyledikleri çok çarpıcı. Bazı Pixar filmlerini hatırlayalım: "Toy Story 1, 2, 3", "Up", "Wall-E", "Ratatouille", "The Incredibles", "Monsters.Inc". Bunlar benim için harikaötesi filmlerdir. Bazı Dreamworks işleri ise: "Shrek 1,2, 3, 4", "Madagascar" "Bee Movie", "Kung Fu Panda"...Bunlar da benim için eh işte filmlerdir. "The Polar Express/Kutup Ekspresi"yle ilgili yazımda en sevdiğim 10 animasyon filmini yazmıştım. Bu listeyi şimdi yazsaydım, bir Dreamworks şaheseri olan "How To Train Your Dragon/Ejderhanı Nasıl Eğitirsin"i mutlaka listeye dahil ederdim. Dreamworks filmleri içerisinde açık ara izlediğim en iyi animasyondu diyebilirim. İyi bir animasyonun bana göre baş koşulları olan özgünlük, tempo ve görüntü yönetimi açısından beş yıldız alıyor "How To...". Pixar filmlerinin püf noktası gibi duran şirinlikde de oldukça iddialı "How To..". Okulda öğrencilere dört kere izlettiğim ve artık ezbere bildiğim bu filmin, IMAX versiyonunu tekrar sıkılmadan izlerdim diye düşünüyorum. Her yetişkinde ve her çocukta unutulmaz ufuklar açacağı garanti bir iş "How To Train Your Dragon". Bir ara filmdeki Vikinglerin İngilizce konuşmalarını eleştirecek gibi oldum, sonra biraz düşününce vazgeçtim.