27 Kasım 2010

Herşeyim sensin

Bu resim bugünün ortalarında Kanaltürk adlı ulusal kanalın yayınladığı bir film esnasında çekildi. Resimde görülen kişi Türkiye'nin ilk Dracula'sı Atıf Kaptan. Fakat bunun yazımla bir ilgisi yok. Filmi de seyretmedim. Benim dikkat çekmek istediğim konu filmin adının yanlış yazılmış olması. Herşey değil her şey şeklinde yazılması gerekiyordu. Bir zamanlar da Berdan Mardini'nin bir klibi gözüme ilişmişti. Soru ekini bitişik yazmışlardı. Rahatsız mısın nesin böyle şeylere takıyorsun diye düşünmüş olabilirsiniz. Ben İngilizce öğretmeniyim ve sıfır milliyetçiyim. Yani bu örnekleri ucuz milliyetçilik yapmak için vermiyorum. Bunlar günümüzde sıkıntısını çektiğimiz sığlaşmanın, sıradanlaşmanın yansımaları. Eğitim sistemi enstrümanıyla tektip, sorgulamayan, merak etmeyen, araştırmayan bireyler yetiştiriliyor. Bu amaçta ilerlerken ezberci anlayış en büyük yardımcı. Bu tür çok basit kuralları ezberlettirmek yerine, insanlar okumaya özendirilseydi böyle hataları göremezdik herhalde. Üzülüyorum, yazık.