07 Kasım 2010

"Hamlet Goes Business" (1987)

Aki Kaurismaki'yle röportaj yapma işi yalan olmak üzere ama ben filmlerini izlemeye devam ediyorum. Tiyatronun beni baydığını belirtmek istiyorum. Tiyatrovari filmlerse beni öldürebilirler. O yüzden şu aralar en az ihtiyaç duyduğum şey bir Shakespeare uyarlaması olabilirdi herhalde (laf aramızda şu aralar en çok ihtiyaç duyduğum şey dört adet sağlam 14 inch jant ve 185 55 R14 ebatlarında lastik, yakınınızda varsa mesaj atın lütfen). Şaka bir yana, Kaurismaki Hamlet'i kendi evrenine uyarlamış ve de bence ortaya çok da ilginç olmayan bir film çıkmış. Benim alerjisi olduğum acemice çekilmiş kavga, ölme, öpüşme sahneleri filmde fazlasıyla mevcut. Bir filmde birisi birisine silahla ateş eder de, ateş edilen kişiden kan gelmezse veya saniyesinde o kişi ölürse o filmden koşarak uzaklaşmak istiyorum. Arşivindeki hangi filmi bir daha izlemeyi arzu etmezsin deseler, "Hamlet Goes Business/Hamlet İş Bitirmeye Gidiyor" üst sıralarda yer alırdı. İlginç bir şey yok, yazacak bir şey de yok. Umarım GS bugün TS karşısında galibiyet alır.