24 Temmuz 2011

Elveda sinema

Elbette ki sinema sanatıyla vedalaşmıyorum. Yedi yıldır abonesi olduğum Sinema dergisiyle vedalaşıyorum. Onun yerine artık Altyazı dergisini takip edeceğim. Altyazı'yı Boğaziçi Üniversitesi Mithat Alam Film Merkezi çıkarırken, Sinema'yı Turkuvaz dergi grubu çıkarıyor. Bu grub Çalık Holding'e ait. Başbakanın kankası olduğu için kılını kıpırdatmadan ATV ve Sabah grubuna sahip olan Ahmet Çalık'a yani. Benim kararımda bu alicengiz oyununun etkisi yok denecek kadar az. Aslında iki sene öncesine kadar ayda iki dergi okuyabiliyordum. Bu dergiler de Sinema ve futbol dergisi Four Four Two olurdu; fakat artık daha çok kitap okuduğum için iki dergiye zamanım yetmiyor. Bir de benim duygu ve düşünce dünyamda hiçbir değişikliğe sebep olmayacak f**king popüler filmleri izlememe kararım beni Sinema dergisiyle vedalaşma kararına itti; çünkü Sinema dergisi bu tarz filmlere çok fazla sayfa ayırıyor. En son sayılarında Transformers'a 10 sayfa ayırmışlar örneğin. O 10 sayfayı okusam ne olur okumasam ne olur. Eskisinden daha donanımlı bir insan olur muyum? Hayır. Tv dizilerine de sayfa ayırıyor, yeni çıkan popüler dvdlere de. Adı da zaten bir dönem Popüler Sinema idi. 2008 krizinden önce film posterleri de veriyorlardı. Ama hep o ay vizyona girecek olan bir popcorn filminin. Kaç kere mail attım biraz da klasik filmlerin afişlerini verin diye ama cevap yazan bile olmadı. Altyazı ise benim peşinde olduğum film gibi filmlerin tanıtımını yapıyor. Nedir bu tanımdan kastım? Sinemayı bir eğlence aracı olarak değil de bir sanat dalı olarak algılayan filmler. Elbette popüler filmler içerisinde çok iyi olan yapımlar varsa yine haberim olacaktır. Altyazı vizyona giren tüm filmlerden kısa kısa da olsa bahsediyor. 
Bu yazıyla Sinema dergisine haksızlık etmek istemem. Haklarını da teslim etmem lazım. Benim sinemasever olmam da Sinema'ya aslan payı düşüyor. Dergi sayesinde sayısız iyi filmden, iyi yönetmenden, iyi performanstan haberim oldu. Üç senedir yazdığım bu blogda bile sayısız referansı var derginin. Umarım hep var olurlar ama ben artık farklı şeyler okumak, farklı şeyler izlemek istiyorum. Koskoca bir (hatta iki) sayısını, Amerikanizmin en baba şov alanı olan Oscar törenlerine ayıran bir dergi okumak istemiyorum. Benim zihnimi meşgul edecek film veya yazılar tüketmek istiyorum. Altyazı ve Mithat Alam Film Merkezi umarım bu misyonu yerine getireceklerdir. Elveda Sinema.